Ik heb dit boek al aan mensen in mijn omgeving aanbevolen

geplaatst in: Blog | 0

Recensie Marcella

REVIEW ⭐️⭐️⭐️ . . . De Laaste Verhalenweefster van Marita Coppes bleek een ander boek te zijn dan ik had verwacht; maar wat een fijn boek! En wanneer ik een vleugje magische realisme ontdek in een verhaal, ben ik al meer dan tevreden. . In het boek volgen wij Kate Baker, advocaat bij familiebedrijf T-Petrol en Lupe, de laatste verhalenweefster van het dorp El Sede de Ixchel. Het lot van deze vrouwen komt elkaar tegemoet als Kate erachter komt dat haar vader verantwoordelijk is voor het uitroeien van het dorp van Lupe. Tegelijkertijd is Lupe verantwoordelijk om de taak van het weven van verhalen door te geven aan de uitverkoren Kate. Kunnen Lupe en Kate samen de destructieve familiepatronen en vloeken uit hun verleden doorbreken? . Het element van magisch realisme is prachtig in kaart gebracht. Door het weven komen de verhalenweefster in contact met de voorgaande weefsters en zo ook in contact met de geschiedenis van de families. Beide Lupe en Kate komen oog in oog met moeilijke keuzes vanuit hun verleden. Er komen thema's als wraak, vergeving, rouw en liefde voorbij en ze passen allemaal binnen dit verhaal. . Wat ik minder vond aan dit boek was het ritme. Soms voelde gesprekken wat geforceerd en gebeurden sommige gebeurtenissen net iets te soepel. Maar ik hou dan ook van langere boeken waar niet alles 1 2 3 is opgelost. En met 248 blz is dit boek er toch zeker in geslaagd om een compleet en geloofwaardig verhaal neer te zetten. . Ik heb dit boek al aan mensen in mijn omgeving aanbevolen, ik kan mij goed voorstellen dat dit een boek is waarbij de niet fanatieke lezers ook zeker heerlijk weg kunnen dromen. ☀️